We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Saturday, December 15, 2012

MANCHESTER UNITED MENANG KE ATAS SUNDERLAND



3-1. Itu lah keputusan perlawanan di antara Manchester United dan Sunderland yang berlangsung di Old Trafford tadi. United berjaya membalas dendam terhadap penyokong Sunderland yang bersorak ketika United terlepas piala liga kepada City pada musim lalu.


Gol-gol United dijaringkan oleh Van Persie (minit 16), Tom Cleverley (minit 19) dan Rooney (minit 59) manakala gol Sunderland dijaringkan oleh bekas penyerang muda United, Fraizer Campbell (minit 72).

Dengan kemenangan itu, United kekal di takhta liga dan mendahului Manchester City dengan 6 mata apabila City juga mengalahkan Newcastel United dengan keputusan yang sama.

Perlawanan tadi dikuasai oleh United dan hampir menjaringkan gol dalam 10 minit pertama tetapi cubaan Evra melepas palang. Gol pertama hadir melalui gerakan Young yang berjaya menewaskan 2 pertahanan lawan sebelum melorongkan bola kepada Van Persie yang tidak dikawal. Van Persie mendada bola hantaran tersebut dan menolak mudah ke bahagian atas kanan gol pada minit ke 15 perlawanan.

United terus meningkatkan serangan hasilnya jaringan kedua terhasil pada minit ke 19 melalui Cleverley. Cleverley yang membuat hantaran 1-2 dengan Carrick mudah menolak masuk pada bahagian bawah kiri gol untuk gol kedua United malam tadi. Selepas itu, kedua-dua mula mengurangkan tekanan ke atas lawan masing-masing dan separuh masa pertama tamat dengan keputusan 2-0.

Masuk separuh masa kedua, Scholes menggantikan Carrick pada bahagian tengah. Kedua-dua pasukan menyerang dan Rooney hampir menambah jaringan gol pada minit ke 47 tetapi bola terkena palang. Rooney akhirnya berjaya menebus kesilapannya apabila menjaringkan gol ketiga pada minit ke 59. Dia yang tidak dikawal mudah menolak masuk bola hasil hantaran Van Persie yang bermain 1-2 dengan Young.

Vidic pertama kali diturunkan pada perlawanan menentang Sunderland setelah berehat panjang akibat kecederaan.

Selepas gol ketiga dan Vidic dimasukkan menggantikan Ferdinand, corak permainan mula berubah apabila Sunderland berjaya membuat cubaan berbahaya ke arah gawang United. Nasib baik, ketangkasan De Gea berjaya menafikan semua percubaan. Tetapi De Gea akhirnya tewas pada minit ke 72 apabila Campbell mudah menanduk masuk bola hantaran Sessegon untuk gol tunggal Sunderland. Kekalahan ini meletakkan Sunderland turun 1 tangga dalam liga. Highlight tekan sini.

Selepas ini, United akan berkunjung ke stadium Swansea City untuk perlawanan ke 18 liga. Semoga United berjaya mengekalkan prestasi sekarang dan terus kekal di takhta liga.

Statistik Perlawanan
                            Man Utd 3 - 1 Sunderland
                            3          ASSISTS           1
                          11      FREE KICKS         15
                            0      PENALTIES          0
                          15    TOTAL SHOTS       13
                            6 SHOTS ON TARGET 10
                            9 SHOTS OFF TARGET3
                            5          CROSSES          5
                            9          CORNERS         9
                          19        THROW INS       18
                            7             SAVES           4
                            6           BLOCKS          1
                            5       CLEARANCES     5
                            2          OFFSIDES         1
                            0        HANDBALLS      0
                          13              FOULS          1
                            0    YELLOW CARDS   0
                            0         RED CARDS      0

Kedudukan Liga












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR