Google+ Followers

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

CARI DI SINI

Loading...

Sunday, June 12, 2011

MELEPAS LAGI

Sedih aku pedih..itulah perasaan saya bila terpaksa menyaksikan piala fa menjadi milik terengganu..kenapa harus begini..kenapa kelantan boleh kalah dengan jiran sebelah sedangkan sebelum tu boleh menang 3-0..pelik sungguh..

Tapi perlawanan semalam memang teruk..separuh masa pertama, pemain kelantan ibarat tiada arah tuju. passing bola pun mengarut. pemain pulak macam takut nak main hantaran bawah, duk main hantaran jauh. pemain terengganu tinggi-tinggi, pemain kita pula renek-renek. bila hantar bola tinggi memang sia-sia la..

Masuk separuh masa kedua baru la macam liga super punya permainan maka pada minit ke 79, azwan roya sumbat gol cantik punya. tengah sedap pemain kita duk serang terengganu, ade mamat sorang tu nyer pergi baling mercun kat keeper terengganu. berenti game selama 5 minit.

Bila dekat2 nak habis, terengganu serang dari sebelah kiri, asaari hantar kat manaf mamat, fahmi che mat dapat tahan tapi daudsu pulak tersilap jaring gol sendiri.. pas tu terus habis masa penuh permainan.

Sambung pulak masa tambahan 15 minit pertama, ok takpe 0-0. masuk separuh masa kedua, pemain gantian terengganu jaring gol 10 minit nak habis. kelantan pulak macam tak de upaya dan tiada cara nak score gol balik. last2 pengadil tiup wisel..habis cerita piala fa musim ni. alamatnya kelantan kempunan lagi la nak julang piala fa.. kena tunggu tahun depe pulak.

Tapi apa2 hal pengadil tetap kena komen.. memang saya ni anti pengadil la sikit.. sapo pengadil tu sebenarnya. kenapa cepat sangat bagi kad dekat pemain kelantan. macam tak suka jah..

Ingat sikit. sekarang ni heboh pasal rasuah.. tak pasal2 kena gantung dari bola sepak seumur hidup.

Apa pun sebagai penyokong kelantan, saya akan terus menyokong pahlawan merah dengan sepenuh hati. Biar apa pun yang berlaku, pahlawan merah tetap di hati dan akan sentiasa disokong.

apa yang penting gomo tetap gomo..

gomo kelate gomo

sekian

Monday, June 6, 2011

PERKEMBANGAN MANCHESTER UNITED

23/05/2011-Setelah mengalahkan Blackpool di Stadium Old Trafford dengan keputusan 4-2, man.united ditabalkan sebagai juara liga perdana inggeris buat kali yang ke 19 dan itu adalah rekod baru yang sebelum ini dipegang oleh liverpool.

Sunday, June 5, 2011

IBARAT PERTEMBUNGAN FINAL PIALA FA 2011

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Dah lama tak berblog pasal pahlawan merah kita. Apakah perkembangan terbaru mereka yer?

Ini lah perkembangannya. Tepat pukul 8.45 malam ini, pahlawan merah akan bertandang ke kubu sang penyu untuk terus menerajui takhta liga super. Perlawanan itu juga ibarat pertemuan final piala fa yang akan diadakan pada 11 jun ini di stadium bukit jalil..

perlawanan pada malam ini akan menjanjikan permainan yang menarik kerana setiap pasukan mempunyai pemain yang berkebolehan dari segi kawalan bola dan menggelecek bola. Pasukan terengganu mempunyai kelebihan pada malam ini kerana mereka dapat menurunkan hampir keseluruhan pemain utama tetapi kelantan agak tempang pada malam ini kerana penjaga gol utama tidak dapat diturunkan. ini kerana apek sedang berlatih untuk pasukan olimpik negara bagi menghadapi perlawanan menentang lubnan nanti bagi kelayakan sukan olimpik. Oleh itu, gawang kelantan akan dijaga oleh shahrizan ismail yang juga penjaga gol kedua kelantan..

Jadi, pada pendapat saya perlawanan pada malam ini adalah stabil dan kedua2 pasukan akan mencatatkan keputusan seri seperti pada perlawanan di kota bharu ketika perlawanan pusingan pertama dahulu..

Apa pun, sebagai penyokong setia pahlawan merah, saya akan mendoakan kejayaan pasukan kelantan dan kita tak perlu jaringan besar, 1 gol sudah memadai pada malam ini. Saya juga berharap agar pemain yang diturunkan pada malam ini akan membuktikan bahawa kelantan adalah pasukan yang layak untuk menggenggam piala liga super dan piala fa..

Semoga kemenangan akan berpihak kepada pahlawan merah dan sang penyu tersadai di pantai sendiri.

gomo kelate gomo..

sekian..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR