Google+ Followers

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Wednesday, September 19, 2012

JURULATIH KELANTAN YAKIN DENGAN ANAK BUAH


KELANTAN kini berdepan misi mustahil untuk mencari empat gol tanpa bolos dalam baki 90 minit selepas dibelasah kelab Iraq, Arbil FC 1-5 pada suku akhir pertama Piala AFC, awal pagi semalam.
Reputasi juara empat kali Liga Arab itu yang tidak tewas pada peringkat kumpulan jelas menyulitkan lagi keadaan untuk Kelantan yang pastinya turun untuk sekurang-kurangnya menebus maruah selaku gergasi bola sepak tempatan.

Namun pengendali Kelantan, Bojan Hodak belum mengangkat bendera putih dan mengharapkan anak buahnya mampu mencatat kemenangan pada aksi timbal balik yang berlangsung di gelanggang keramat Red Warriors di Kota Bharu, Selasa ini.
“Kami tidak sepatutnya tewas dengan jaringan besar ini dan mampu menjaringkan lebih gol namun gagal mengambil peluang yang dimiliki,” kata Hodak.
Menurut pengendali kelahiran Croatia itu, barisan pemainnya keletihan dan terjejas kerana perjalanan jauh ke Iraq yang mengambil masa 30 jam selain kehilangan lima pemain utama atas pelbagai sebab.
“Kami akan mendapat kembali khidmat beberapa pemain untuk aksi timbal balik dan berharap mampu mendapatkan keputusan yang bagus. Tiada yang mustahil dalam bola sepak,” katanya yang dijangka dapat menurunkan kesebelasan terbaik dengan kembalinya tonggak seperti Norshahrul Idlan Talaha, Indra Putra Mahayuddin, Obinna Nwaneri selain Mohammed Ghaddar Mahmoud dan S Subramaniam seandainya pulih sepenuhnya daripada kecederaan.
Pada perlawanan yang disaksikan 16,000 penonton itu, Kelantan berjaya mengekang lawan dengan keputusan 1-1 hingga tamat babak pertama menerusi jaringan penalti kapten pasukan, Mohd Badhri Radzi namun Arbil FC meningkatkan rentak permainan untuk menguasai separuh masa kedua dan menjaringkan empat gol.
SUMBER : KELATE.NET
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR