We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Tuesday, November 6, 2012

PREVIEW SC BRAGA VS MANCHESTER UNITED




SC Braga v Manchester United

Estádio Municipal de Braga, Braga, Portugal

Khamis 8 November 2012, 3:45 a.m 
Siaran langsung di Astro SuperSport 2 (816), Astro SuperSport HD 2 (833) 

Referee: Felix Brych (GER)

Assistant Referees: Mark Borsch (GER), Stefan Lupp (GER)

Fourth Official: Mike Pickel (GER)

Sir Alex Ferguson mengetuai pasukannya ke Portugal dengan dia telah mengambil alih Manchester United selama 26 tahun untuk bermain perlawanan kedua peringkat kumpulan mereka menentang SC Braga. Braga menyerang dengan kuat di Old Trafford dua minggu lalu apabila mereka berjaya meledak dua gol dalam 20 minit pertama. Dua gol daripada Javier Hernandez dan satu dari Jonny Evans cukup untuk memberi United tiga mata dan hampir menjamin tempat mereka dalam saingan peringkat kalah mati yang bermula tahun depan.

Manchester United berada pada tahap terbaik ketika ini, walaupun gawang mereka sering dibolosi. Mereka kini tidak kalah dalam perlawanan liga sejak tewas 3-2 ketika menentang Tottenham pada bulan September. United telah memenangi 8 perlawanan daripada 10 perlawanan dalam saingan liga musim ini, menewaskan Liverpool di Anfield, Chelsea di Stamford Bridge dan Arsenal di Old Trafford. Ketiga-tiga keputusan yang besar untuk United, yang akan berdepan dengan saingan sengit dari jiran mereka pada 9 Disember di Etihad.

Braga juga mencatat beberapa keputusan besar dalam liga Portugis dan kini berdiri di tangga ketiga liga, jadi ini menunjukkan bahawa mereka bukan pasukan yang mudah untuk ditewaskan, seperti yang kita saksikan di Old Trafford dua minggu lalu. Jika keputusan berpihakkepada United di Portugal esok, Sir Alex Ferguson mungkin dapat meletakkan beberapa pemain muda dalam skuad mereka untuk baki dua perlawanan kumpulan lagi.

Pemain Tumpuan:

Wayne Rooney dan Robin van Persie: Digelar Yorke dan Cole bagi Manchester United moden. Ketika digandingkan bersama dalam perlawanan,mereka telah berjaya menjaringkan 6 gol dan 8 assist, merupakan satu pencapaian yang besar. Apabila kedua-dua mereka bermain dengan baik, pasukan lawan susah untuk mengawal mereka dan menghalang mereka daripada menjaringkan gol. Rooney bermain lebih baik di bahagian tengah. Jika Sir Alex Ferguson menggunakan taktik berlian, saya rasa kedua-dua pemain ini akan mnjaringkan banyak gol pada setiap perlawanan.

Eder dan Alan: Penyerang Portugis ini telah menjaringkan empat gol dalam liga musim ini, tetapi perancang mereka adalah Alan. Alan adalah pemain sayap kanan yang lincah dengan hantaran bola yang hebat. Beliau merupakan assist ke 7 terbaik dalam liga domestik musim lalu menjadikan beliau adalah antara yang terbaik musim ini. Kedua-duanya telah meningkat naik musim ini sejak Lima meninggalkan kelab pada hari terakhir perpindahan. Manchester United akan berada pada tahap yang suakr jika gandingan ini bersinar di pentas terbesar bola sepak Eropah.

Maklumat Pengurus SC Braga:

José Peseiro mendapat sambutan hebat dari peminat Braga apabila dia berjaya melayakkan diri ke saingan kumpulan UEFA Champions League apabila berjaya pada peringkat kelayakan melalui tendangan penalti yang dramatik menewaskan Udinese pada bulan Ogos yang lalu. Braga kini bermain dalam pertandingan yang paling lumayan dalam bola sepak dunia. Peseiro pernah menjadi pengurus Sporting dan menjadi pembantu kepada bekas jurulatih Reds, Carlos Queiroz di Real Madrid.

Manchester United UEFA Champions League 2012/13:

Rabu ke-19 September 2012 - Galatasaray - W 1-0 - Jaringan oleh Michael Carrick 7 '

Selasa Ke 2 Ke Oktober 2012 - CFR Cluj - W 2-1 - Jaringan oleh Robin van Persie 29 ', 49'

Selasa 23hb Oktober 2012 - SC Braga - W 3-2 - Jaringan oleh Javier Hernandez 25 ', 75', Jonny Evans62'

SC Braga UEFA Champions League 2012/13:

Rabu 19 September 2012 - CFR Cluj - L 0-2

Selasa 2 Oktober 2012 - Galatasaray - W 2-0 - Jaringan oleh Ruben Micael 27 'dan Alan 90'

Selasa 23 Oktober 2012 - Manchester United - L 3-2 Jaringan oleh Alan 2 ', 20'


Jadual Kumpulan H:

Prestasi Manchester United:
Enam perlawanan kompetitif terakhir: Arsenal - W 2-1, Chelsea - L 5-4, Chelsea - W 3-2, SC Braga - W 3-2, Stoke City - W 4-2, Newcastle United - W 3-0

Prestasi SC Braga:
Enam perlawanan kompetitif terakhir: G. Vicente - W 3-1, Maritimo - W 2-0, Manchester United - L 3-2, Olhanense - D 4-4, Galatasaray - W 2-0, V. Guimarães - W 2 - 0

SC Braga v Manchester United di Estádio Municipal de Braga:
Manchester United dan SC Braga hanya pernah bertemu sekali sebelum ini dalam semua pertandingan dan itu ketika United menang  3-2 di Old Trafford dua minggu lalu. Walau bagaimanapun Manchester United telah berhadapan dengan kelab-kelab lain dari Portugal di UEFA Champions League, Piala Pemenang Piala UEFA dan Piala Kelab Juara Eropah ', termasuk Sporting, Benfica, FC Porto dan Boavista. Secara keseluruhan, Man. United telah menghadapi 21 perlawanan  berdepan pasukan Portugis dan telah  mencatat 12 kemenangan, 4 seri dan kalah 5 perlawanan.

Skuad Manchester United:
Pengurus: Sir Alex Ferguson
GK: David De Gea, Anders Lindegaard
DEF: Rafael, Rio Ferdinand, Patrice Evra, Chris Smalling, Jonny Evans, Alexander Büttner
MID: Antonio Valencia, Anderson, Ryan Giggs, Michael Carrick, Nani, Tom Cleverley, Nick Powell, Ashley Young
FOR: Wayne Rooney, Javier Hernandez, Danny Welbeck, Robin van Persie
KECEDERAAN / keraguan: Nemanja Vidic (lutut), Shinji Kagawa (lutut), Phil Jones (rawan)

Skuad SC Braga:
Pengurus: José Peseiro
GK: Quim, Cristiano, Beto
DF: Maximilian Haas, Nuno André Coelho, Baiano, Elderson, Ismaily, Paulo Vinicius, Douglão
MF: Ruben Amorim, Mossoro, Ruben Micael, Djamal Mahamat, Leandro Salino, Custodio, Hugo Viana
FW: César Paulo, Helder Barbosa, Michel, Eder, Zé Luís, Alan, Carlão, Yazalde, Manoel
KECEDERAAN / keraguan: N / A

Barisana kemungkinan:



Ramalan gol:

SC Braga 1 - 2 Manchester United

Ini akan menjadi satu perlawanan yang sukar buat Manchester United sebagai pasukan lawan dan jika memeperoleh tiga mata akan menjamin tempat Red Devils di peringkat kalah mati dalam kejohanan itu tahun depan, membuka satu tempat untuk diisi daripada kumpulan itu. Diakui bahawa ini akan menjadi persaingan antara SC Braga dan CFR Cluj manakala Galatasaray masih berusaha untuk mendapatkan kemenangan pertama dalam kejohanan musim ini. Braga dikecewakan United dua minggu lalu walaupun berjaya menjaringkan dua gol dalam 20 minit pada awal permainan, tetapi barisan serangan Manchester United yang hebat berjaya menghasilkan kemenangan.

Saya rasa Manchester United akan menang, tetapi ia tidak akan menjadi satu kemenangan mudah. Braga mempunyai kuasa untuk melemahkan dan mampu membuat serangan dari setiap bahagian, seperti yang kita lihat dua minggu lalu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR