We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Friday, November 2, 2012

PENYERANG TERBAIK SEBELUM TERBAIK


Adakah Penyerang Terbaik Kebangsaan sememangnya terbaik dari awal lagi? Ingin tahu perjalanan bola sepak Norshahrul, baca la artikel di bawah.


Norshahrul Idlan Talaha, Anak kelahiran Besut Terengganu ini menetap di Perak sejak berusia 3 tahun, mengikut jejak keluarga yang berkelana disana. Di usia 14 tahun, dia terpilih untuk mewakili skuad Piala Presiden Perak. Kemudian pernah terpanggil untuk mewakili Malaysia di peringkat bawah umur yang kebanyakan di sertai oleh pemain dari Sekolah Sukan di serata Malaysia. Setelah berjaya dipilih menyertai bangku simpanan skuad utama Perak dan susah untuk meloloskan diri menjadi pemain utama kerana Perak ketika itu disertai oleh ramai pemain ternama.Beliau kemudian mengambil keputusan mencuba nasib di Negeri Sembilan namun tetap juga memanaskan bangku simpanan.

Ketika itu beliau kemudiannya terpanggil untuk menyertai pasukan yang terbentuk dengan pemilihan ala rancangan tv untuk membentuk sebuah pasukan bolasepak yang boleh diserap ke liga m. Myteam atas inisiatif bantuan banyak pihak menyertai liga m mewakili jenderata fc pada awalnya untuk mengisi slot dengan jalan yang betul. Disini Norshahrul menyinar dengan pembentukan mantap pasukan yang di pilih dikalangan orang awam dan dicampur dengan pemain yang sedia ada didalam liga.

Pengurusan yang mantap dibentuk disana dengan kemasukan jurulatih dari Croatia bernama Bojan Hodak. Hasil dari itu pada tahun 2007 ketika skuad Malaysia mula di bentuk kembali dengan serius hasil kejatuhan teruk, nama beliau terpanggil sebagai pemain simpanan untuk dijadikan gantian kepada salah seorang gandingan Zakuan, Safee dan Khyril.

Di Pesta Bola Merdeka 2007 beliau mula menunjukkan taring, walaupun menjaringkan 1 gol iaitu gol debut beliau menentang Lesotho, impak yang diberikan mula dipandang serius oleh kejurulatihan pasukan Nasional. Malaysia merangkul Piala Pestabola Merdeka 2007 dan Norshahrul antara penjulang nya. Sejak dari itu dia termasuk didalam kem projek pasukan kebangsaan yang dikenali dengan kalangan pemain yang sama yang dibentuk oleh jurulatih yang sama. Norshahrul sebuah nama baru didalam liga m dan pasukan nasional, pemain yang dikenali dengan gerakan menarik, walaupun bukan lah prolifik menjaringkan gol tetapi tugasan sebagai penyerang belakang atau penyerang kedua benar-benar menjulang nama nya.

Beliau hampir memenangi kasut emas musim 2011 namun digagalkan oleh Abdul Hadi Yahya yang memotong jumlah gol yang banyak diperlawanan terakhir liga. Musim 2012 beliau bergelut dengan kecederaan namun masih mampu hadirkan nama yang bahaya didalam permainan menyebabkan dia kekal sebagai pemain paling bernilai dan penyerang terbaik liga m untuk tahun ketiga. Terserah lah kepada semua menilai, adakah beliau pemain yang menyinar di Kelantan FA atau sudah bersinar sejak sebelum menyertai dan digilap sahaja.

sumber : www.kelate.net
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR