We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Saturday, October 15, 2011

SELAMAT TINGGAL PIALA MALAYSIA 2011


Assalamualaikum dan salam sejahtera..

walaupun 2 hari telah berlalu tapi hati ini masih sedih dengan apa yang telah terjadi kepada pasukan kebanggaan kita, the red warriors apabila ditunjukkan jalan keluar dengan hormat oleh pasukan berjiran terengganu. rasa macam tak leh terima dengan kekalahan agregat itu tapi tetap reda kerana setiap yang berlaku ada hikmah dan sebabnya.

apa pun sememangnya terengganu layak ke separuh akhir piala malaysia tahun ini. nak tau kenapa? ok baca catatan ini seterusnya.

tepat jam 8.40 mlm para pemain kedua pasukan masuk ke dalam padang dan bersedia untuk memulakan perlawanan. perlawanan bermula dan kelantan menguasai 3 minit pertama apabila melakukan percubaan awal ke pintu gawang terengganu tetapi tidak berjaya. kelantan meneruskan serangan tetapi memakan diri apabila kelantan dikejutkan dengan jaringan ashaari yang mudah menewaskan apek. dia yang tidak dikawal sememangnya dengan mudah menjaringkan gol tersebut. kelantan membuat beberapa percubaan ke arah pintu gol dan ia dilihat menjadi kenyataan apabila piya berpeluang membuat rembatan tetapi terkena palang dan melantun ke dalam padang semula.

selain percubaan tersebut, kelantan berpeluang menyamakan kedudukan apabila nor shahrul berjaya membuat rembatan tetapi berjaya dihalang penjaga gol terengganu. sedang leka kelantan melancarkan serangan, terengganu tiba2 membuat counter attack dan sekali lagi ashaari mudah untuk menewaskan apek apabila badul hadi mudah melorongkan bola melepasi pertahanan kelantan dan disempurnakan oleh ashaari.

kelantan mungkin dapat merapatkan jurang gol apabila 2 tendangan percuma diperolehi oleh kelantan diluar kotak panelti tetapi dihampakan oleh tiang gol dan juga kehebatan penjaga gol. malang kelantan akhirnya berakhir apabila alex berjaya menjaringkan gol mudah apabila penjaga gol terengganu terlepas bola yang ditangkap dan mudah disempurnakan alex. gol kedua kelantan pula hadir apabila bola terkena tangan pemain terengganu dan piya mudah menyempurnakan panelti tersebut.

selepas 3 minit masa tambahan, terengganu mara ke separuh akhir dengan aggerat 5-3 apabila keputusan seri 2-2 sama terhasil di kota bharu. nampaknya juara bertahan tumbang dan longlai di laman sendiri.

itu adalah serba sedikit perjalanan perlawanan malam jumaat yang lalu. apa yang dapat saya nukilkan disini, kelantan sememangnya sudah nampak akan tumbang lebih awal. ini kerana banyak percubaan yang dilakukan tidak berhasil dan berjaya dipatahkan oleh kecekapan penjaga gol dan juga palang tiang.

yang paling jelas ialah kesebelasan pemain kelantan yang diturunkan tidak meyakinkan. bukan nak menyangkal keputusan dato' karathu tetapi saya rasa pertahanan kiri sepatutunya diberikan kepada pemain yang telah banyak kali ditutnkan. ikhlas saya tulis disini, saya tak pernah kenal pemain ini. tiba2 dia pulak diturunkan. kerana kesilapan pemain tersebut, ashaari mudah menjaringkan gol pertama. sememangnya ketiadaan pemain yang biasa bermain di posisi tersebut menyebabkan corak permainan jadi kucar-kacir dan tak mampu untuk menghasilkan gol awal.

apa yang bermain di dalam kepala saya ialah kenapa daniel tidak diturunkan begitu juga dengan khairan eroza. kenapa dato' ,memilih khairon eroza yang amat jarang diturunkan mengisi kesebelasan utama. itu saya tak dapat jawab. hanya dato' yang tau..

apa pun perjuangan telah berakhir tetapi sokongan saya terhadap the red warriors tetap kekal di hati..

gomo kelate gomo
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR