We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Tuesday, October 11, 2011

PENGADIL YANG TAK ADIL

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Isu kad merah dan lambakan kad kuning pada perlawanan kelantan dan terengganu menjadi hangat ibarat pisang panas. kenapa begitu? ini kerana 5 kad merah telah disedekahkan oleh pengadil yang tidak pasti pandai atau tidak mengadili sesuatu perlawanan bola sepak. pada firasat saya, baik pengadil ni jadi pengadil congkak ke, selambut ke, lagi baik rasanya.

selain kad merah yang banyak, 10 kad kuning telah diberikan dengan selambanya kepada pemain kedua-dua pasukan tanpa pemain tersebut memintanya. mungkin pengadil ni ada masalah sebelum perlawanan tersebut yang menyebabkan beliau tidak dapat mengadili perlawanan tersebut dengan baik..

saya telah membuat kajian tentang pengadil ini dan saya terkejut kerana pada perlawanan kelantan menentang selangor dalam saingan liga super, pengadil ini telah memberi 7 kad kuning pada kedua-dua pasukan. itu menunjukkan yang pengadil ini gila kad dan wajar dikuarantin bagi menghilangkan kegilaan tersebut.

saya amat berharap pihak yang sepatutnya supaya menyediakan pengadil yang betul2 berkalibar bagi perlawanan pusingan kedua di kota bharu nanti. saya tidak mahu berlaku masalah jika pengadil yang tidak mahir diberikan perlawanan yang kritikal seperti perlawanan itu nanti.

gomo kelate gomo
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR