We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Tuesday, October 11, 2011

PAHLAWAN MERAH TERSUNGKUR DIBAHAM PENYU

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

sedih lagi ni terkenangkan kekalahan pasukan kesayangan kita tewas di kuala terengganu dengan rekod terbaru telah terhasil pada perlawanan tersebut..

pada perlawanan tersebut, kedua-dua pasukan telah memenangi perlawanan tersebut dengan suasana yang berbeza. pasukan terengganu memenangi perlawanan tersebut dan membawa bekalan dua gol ke kota bharu apabila berjaya menewaskan kelantan dengan keputusan 3-1 tetapi kelantan juga sebenarnya memenangi perlawanan tersebut. kenapa begitu?

ini kerana kelantan telah berjaya menewaskan terengganu dengan keputusan 3-2 tetapi bukan jaringan gol sebaliknya kutipan kad merah yang dilayangkan kepada pemain. kelantan memperolehi kad merah melalui terjahan keras daudsu, kutipan kad kuning oleh syakir dan pertahanan kental mohd aziz manakala terngganu pula menerima kad merah melalui ismail faruqi yang memungut dua kad kuning dan satu lagi ialah zubir ali..

sekarang kita ulas sikit pasal perlawanan pada mala itu melalui huraian akhbar, komen melalui facebook dan juga melalui siaran televisyen dan melalui kawan yang pegi tengok kat stadium. kata kawan saya tu, permainan kelantan pada awal perlawanan sangat baik dan seimbang tetapi semuanya mula kucar-kacir apabila kelantan terpaksa bermain dengan 9 pemain. terengganu berjaya memecah kebuntuan jaringan pada minit ke 40 apabila ismail faruqi membuat rembatan dari luar kotak panelti.

pada separuh masa kedua, kelantan meneruskan perjuangan dan berjaya menjaringkan gol penyamaan melalui sepakan panelti apabila bola cubaan subramaniam terkena tangan pemain lawan dalam kotak panelti dan disempurnakan oleh piya. 8 minit sebelum permainan tamat, terengganu berjaya menambah dua jaringan iaitu melalui tendangan panelti manaf mamat dan jaringan marzuki melalui sepakan percuma..

melalui komen facebook pula, ade orang komen, baik main 9 orang dari main 11 pemain dan kelantan berjaya menghalang terengganu menjaringkan gol walaupun kekurangan pemain. itu menunjukkan kelantan lebih lebih hebat berbanding pasukan lawan. ade jugak komen mengatakan corak permainan piya teruk pada perlawanan tersebut.

apa pun yang berlaku pada perlawanan tersebut, kelantan harus segera melupakannya dan berazam untuk bangkit pada pusingan kedua yang akan diadakan di stadium sultan Muhammad di kota bharu nanti. semestinya sokongan peminat amat diperlukan bagi menguatkan semangat pemain agar berjaya menjerat penyu di kota bharu supaya piala malaysia dapat kita pertahankan. apa yang penting, pemain harus kuatkan semangat dan yakin mampu melakukan keajaiban yang akan membawa kelantan melangkah kaki ke separuh akhir. ingatlah penyokong yang sentiasa memberi sokongan dan doa bagi mengiringi anda pada perlawanan itu nanti.

gomo kelate gomo
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR