We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Tuesday, October 11, 2011

DEMI PASUKAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

pertahanan kelantan yang dibuang padang ketika perlawanan di kuala terengganu menyesal dengan apa yang dilakukannya. dia telah diberikan kad merah oleh pengadil kerana melakukan terjahan keras terhadap pemain lawan..

mengikut kenyataannya di laman web kelate.net, dia bersemangat untuk membantu pasukan dan terlalu agresif melakukan halangan hingga menyebabkan dia terpaksa dibuang padang..

saya telah melihat rakaman di dalam berita sukan dan saya akui daudsu memang telah melakukan terjahan keras terhadap pemain lawan dan keputusan pengadil tepat.

pada pendapat saya, kesilapan yang dilakukan oleh daudsu dapat dielakkan dengan mengawal emosi ketika perlawanan. daudsu adalah seorang pemain yang bijak dan seorang pertahanan yang baik kerana selain bertahan, dia juga dapat membuat over-lapping bagi membantu menguatkan serangan tetapi dia ada satu kelemahan yang tidak dapat dielakkan. dia tak dapat mengawal kemarahannya dan apabila melakukan kesilapan yang seperti di terengganu, ia akan merugikan pasukan..

jadi, nasihat saya kepada semua pemain agar mengawal emosi supaya dapat mengawal permainan dengan baik dan membuat hantaran dengan baik. penyokong juga diharap dapat menunjukkan semangat yang terbaik agar pemain dapat menjalankan tugas mereka dengan jayanya. semoga kelantan berjaya menumbangkan ego terengganu di stadium keramat pahlawan merah.

kepada daudsu, diharap anda dapat memberi sokongan kepada pasukan dan memberi tunjuk ajar kepada bakal pengganti anda yang akan turun pada perlawanan jumaat nanti.

gomo kelate gomo..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR