We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Saturday, October 8, 2011

BERTEMU TERENGGANU DI SUKU AKHIR PIALA MALAYSIA 2011

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Perlawanan peringkat kumpulan telah melabuhkan tirainya pada bulan lepas di mana kelantan telah menjadi juara kumpulan c dan diikuti oleh felda united di tempat kedua kumpulan..

pada peringkat suku akhir piala malaysia tahun 2011, kelantan telah diundi untuk bertemu dengan jiran senegeri iaitu terengganu yang telah mengalahkan mereka di perlawanan akhir piala fa yang lalu. Felda united pula diundi bertemu dengan negeri sembilan.

menyentuh mengenai peringkat suku akhir piala malaysia ini, kelantan akan berkunjung ke stadium sultan ismail di terengganu pada pusiangan pertama (isnin, 10 oktober 2011) dan pusingan kedua (jumaat,14 oktober 2011) di kota bharu.

the red warriors telah melalui perngkat kumpulan dengan jalan yang berliku pada peringkat awal perlawanan kumpulan tetapi berjaya mengekalkan status juara bertahan apabila berjaya menjuarai kumpulan c.

pada peringkat kumpulan, kelantan telah mencatatkan 4 kemenangan, 1 seri dan 1 kekalahan. 4 kemenangan tersebut ialah 2-0 ke atas sarawak di kuching, 2-1 ke atas johor fc, 4-0 ke atas sarawak dan 2-0 ke atas felda united di kota bharu. keputusan seri pula dicatatkan di pasir gudang apabila tuan rumah mengikat kelantan dengan keputusan 1-1 manakal kekalahan pula dicatatkan ketika berkunjung ke stadium selayang bertemu felda united dengan keputusan 0-2.

kesimpulan bagi keseluruhan perlawana yang dilalui kelantan dan corak yang dipamerkan oleh pemain boleh dianggap baik tetapi banyak lagi kelemahan yang harus diperbaiki dari segenap segi. kelemahan yang paling ketara ialah penyerang yang dilihat buntu untuk memecah benteng perlawanan manakala pemain pertahanan pula dilihat goyah apabila boleh dibolosi dari luar kotak panelti. posisi tengah pula kurang membuat hantaran yang dapat menghasilkan gol. kesilapan pemain lawan dilihat banyak menyumbang kepada jaringan gol kelantan.

jadi, saya amat berharap kelantan akan menukar strategi apabila bakal bertemu terengganu nanti pada peringkat separuh akhir. perlawanan semestinya sengit dan setiap pasukan semestinyan ingin menjaringkan banyak gol bagi meletakkan lebih peluang ke peringkat separuh akhir.

kelantan harus memanfaatkan peluang bermain ditempat lawan dengan menjaringkan gol bagi memberi tekanan kepada tuan rumah. ini kerana jaringan gol ditempat lawan akan dikira jika keputusan seri dicatatkan dalam dua perlawanan suku akhir ini.

saya akan sentiasa memberi sokongan buat pahlawan merah kita dan semsetinya akan berdoa agar kejayaan akan menjadi milik kita..

gomo kelate gomo..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR