We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Friday, October 14, 2011

PERTAHAN ATAU SELAMAT TINGGAL PIALA MALAYSIA


Assalamualaikum dan salam sejahtera..

untuk catatan kali ini, saya memilih tajuk seperti di atas. kenapa saya memilih tajuk sebegitu rupa. ini kerana tepat jam 8.30 malam ini, pahlawan merah akan turun ke padang bagi menghadapi sang penyu yang bertandang ke stadium Sultan Muhammad IV bagi perlawanan pusingan kedua suku akhir piala malaysia. sang penyu datang dengan membawa dua biji telur atau dengan kata lain bekalan 2 gol ke kota bharu..

pasukan terengganu sangat gembira dengan kejayaan menewaskan kelantan di gelanggangnya sendiri pada isnin lalu. jadi mereka semestinya yakin dapat menahan asakan kelantan dan mempertahankan kelebihan 2 gol yang diperolehi.

berbalik kepada tajuk catatan saya ini, kelantan terpaksa memilih salah satu iaitu mempertahankan piala malaysia atau melepaskan piala tersebut kepada juara tahun ini. kalau untuk mempertahankan piala malaysia, para pemain hendaklah mencari bekalan 2 gol dan mengikut kata jurulatih kelantan,dia yakin kelantan mampu menumpaskan terengganu di gelanggang sendiri. jika kelantan meneruskan corak permainan yang tidak konsisten seperti ketika menentang terengganu di laman lawan, ibaratnya piala malaysia sudah boleh diserahkan kepada juara baru nanti..

jadi, nasib pasukan kebanggaan kita bergantung kepada pemain yang akan turun pada malam ini. jika pemain yang diturunkan tidak dapat mencari gol awal, manakala pertahanan pula goyah maka pemain yang ke 12 semestinya akan sedih dan terpaksa menunggu tahun depan untuk menggapai piala malaysia buat kali yang kedua..

pendapat saya bagi perlawanan pada malam ini, kelantan harus mengawal permainan dan mengawal bola dan menguasai permainan dengan baik, barulah kita akan melangkah ke separuh akhir. kalau boleh skill individu elok dikurangkan agar tidak memenatkan diri pemain dan tidak mengganu corak permainan. main lah secara berpasukan. InsyaAllah kita akan ke shah alam.

buat penyokong kelantan, sama2 lah kita berdoa kepada tuhan agar diberikan keajaiban kepada pahlawan merah yang akan mengankat nama kelantan ke pusingan yang seterusnya. buat penyokong ke stadium, ingatlah, anda adalah tunjang pasukan. jika anda bersorak, semangat pemain meningkat dan jika anda bergaduh, alamatnya rosaklah permainan dan rosaklah nama negeri kita. jadi sama2 lah kita jaga nama baik pasukan kita dan nama negeri kita.

saya juga ingin berpesan, kalu ade penyokong yang ingin melontar sesuatu ke padang, tolong halangnya dari berbuat demikian. ini kerana akan timbul masalah.

apa yang pasti pahlawan kita akan berjuang habis-habisan bagi meneruskan kemaraan ke separuh akhir..

gomo kelate gomo..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR