We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Friday, May 13, 2011

SEBELAH KAKI KE FINAL PIALA FA

11 Pahlawan Merah telah berjaya menumbangkan Gergasi Merah Kuning di Stadium Shah Alam dengan jaringan 5-1. Gol Kelantan dihadiahkan oleh Ramzul, Piya, Nurul Azwan Roya dan Nor shahrul. Gol Selangor pulak disempurnakan oleh kapten pasukan, amri yahya..

Pada pertemuan semalam, kedua2 penyokong pasukan memenuhi stadium dan stadium dipenuhi dengan warna merah dan kuning. Kedua2 penyokong ingin menyaksikan permainan yang menarik tetapi penyokong Kelantan lebih bertuah apabila berjaya menyaksikan Kelantan menjaringkan 5 gol di tempat lawan.

Dengan kemenangan semalam, Kelantan telah meletakkan sebelah kaki untuk melangkah ke final Piala FA musim ini kerana jika Selangor berjaya merobek 4 gol dan mencatat keputusan seri di Stadium Muhammad Ke IV, mereka tidak mampu untuk menghalang Kelantan ke final kerana jaringan gol di tempat lawan.

Dalam perlawanan semalam, Kelantan telah menunjukkan kebangkitan yang amat menakjubkan. Mereka menguasai hampir setiap posisi dan dengan kekuatan mental yang ditunjukkan, pasukan Selangor tidak mampu untuk membuat serangan dan seterusnya menjaringkan gol. Kelantan menunjukkan petanda awal kebangkitan apabila cubaan nurul azwan terkena palang gol sebelah kiri dan selepas itu Kelantan melancarkan serangan yang bertubi2 dan mendahului separuh masa pertama dengan kelebihan 3 gol.

Bersambung babak kedua, Kelantan berjaya menambah dua lagi gol dan gol Selangor hadir pada masa tambahan separuh masa kedua.

Penyokong Kelantan yang hadir ke stadium sememangnya berpuas hati dan lega dengan prestasi pemain manakala penyokong selangor pula pasti termenung memikirkan pasukan mereka yang dibelasah teruk oleh Kelantan.

Saya juga terkejut dengan pretasi Selangor tetapi gembira dengan keputusan perlawanan tersebut. Apa yang pasti penyokong Kelantan sudah boleh menyimpan duit untuk membeli tiket final Piala Fa musim ini.

Kedua2 pasukan akan bertemu semula di Kota Bharu pada hari Isnin (16 Mei)dan semestinya perlawanan pasti sengit. Selangor akan cuba memenangi perlawanan dengan jaringan yang besar manakala tuan rumah pasti akan mempertahankan kelebihan 4 gol yang diperolehi kemarin.

Sama2 la kita memenuhi stadium di Kota Bharu nanti dan kepada penyokong yang tak dapat hadir, jangan bimbang. Ini kerana Astro Arena akan menyiarkan siaran langsung perlawanan tersebut bermula pada pukul 8 malam.

Sama2 la kita mendoakan kejayaan kelantan agar berjaya membawa pulang Piala Fa ke bumi Kelantan.

gomo kelate gomo

sekian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR