Google+ Followers

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Tuesday, May 10, 2011

EMM SERI SEBAB PENGADIL

Frust sangat2 semalam bila pengadil haprak tiup wisel penamat antara Kelantan dengan Negeri Sembilan semalam. Kerana pengadil, keputusan seri tanpa jaringan dan setiap pasukan mendapat 1 mata. Oleh itu, selangor kekal peneraju liga super malaysia untuk minggu ini.

Pada perlawanan semalam, penjaga garisan sememangnya haprak kerana:
1. membatalkan jaringan S.chanturu kerana berada pada posisi offside tapi bila dilihat pada ulang tayang, sememangnya pengadil silap membuat keputusan.
2. mengatakan bola kawalan norshahrul di tepi garisan telah keluar dan bila dilihat pada ulang tayang, bola tersebut masih dalam permainan.
3. membatalkan jaringan khalid jamlus pada minit2 akhir perlawanan. bila dilihat pada ulang tayang, sekali lagi kesilapan dibuat oleh pengadil.

kesimpulan dari 3 kejadian di atas, boleh saya simpulkan pengadil dan penjaga garisan memang berat sebelah.

Perasaan tidak puas hati saya sekarang bukan setakat pengadil dan penjaga garisan saje tapi kat penyokong N9 juga. Ada laporan mengatakan seorang pengokong hoben jang hoben ni telah membakar bendera negeri Kelantan dan sememangnya laporan tersebut adalah betul. Saya sangat confius kerana tiada tindakan diambil dan media pun tidak gembar-gemburkan isu ini.

Kenapa penyokong N9 sanggup buat macam tu? Baik tak payah ada penyokong kalu macam ni, biar pemain je main bola. Penyokong duk rumah jer, beri sokongan kat rumah.

Pikir la, kita ni duduk dalam negara Malaysia. Kalau orang asing bakar bendera Malaysia, kita marah. Tapi kita pulak bakar bendera negeri orang lain. Elok ke macam tu. Lepas ni kalu ade penyokong pasukan lain bakar bendera N9, tolong jangan marah la sebab jang yang mula dulu.

Saya harap penyokong kita tidak melakukan perbuatan jahat tersebut. Biarla orang nak buat jahat kat kita tapi kita jangan buat jahat kat orang. Biarla orang main tipu, yang penting kita jaga kehormatan kita sebagai rakyat Cik Siti Wan Kembang di bawah naungan Sultan Muhammad ke V.

Kita jadikan perlawanan semalam sebagai iktibar dan kita beri tumpuan pada 13 Mei ini apabila kita akan bertandang ke Stadium Shah Alam untuk membuat perhitungan dengan ASelangor bagi saingan separuh akhir pertama Piala FA.

Semoga penyokong kelantan dapat memberi sokongan yang padu kepada pasukan kita. Yang berdekatan diharap dapat hadir ke stadium untuk meramaikan dan memeriahkan lagi penyokong kelantan. Sama2 la kita panjat kan doa supaya kelantan berjaya menumbangkan Gergasi Merah Kuning.

Gomo Kelate Gomo.

Sekian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR