We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Wednesday, May 18, 2011

KE FINAL PIALA FA BERTEMU TERENGGANU

Dengan hanya keputusan seri 1-1 dengan Gergasi Merah Kuning di Stadium Muhammad ke IV, Pahlawan Merah menempah pertemuan dengan jiran sebelah, Terengganu.

Kelantan nampak pincang pada bahagian serangan apabila dato' M. Karathu merehatkan Nor Shahrul akibat 1 kad kuning yang dimiliki oleh pemain tersebut. Langkah ini amat bijak kerana jika Nor Shahrul diturunkan, kemungkinan dia akan terlepas aksi final jika mendapat kad kuning ke 2 dan nampaknya jurulatih telah melakukan tugasnya dengan bijak.

Pada perlawanan tersebut, Kelantan menguasai perlawanan dan berjaya merobek gawang Selangor seawal minit ke 8 oleh pemain tengah, syakir hasil rembatan dari luar kotak panelti. Sementara gol Selangor pula hadir melalui jaringan rudie ramli yang menyudahkan bola muntah.

Selangor ingin melakukan kejutan tetapi nampaknya tidak berhasil. Mereka seperti kekurangan idea dan taktikal untuk menumpaskan pertahanan Kelantan.

Kelantan dan Terengganu akan bertarung untuk final piala fa pada 11 jun ini dan stadium belum ditentukan lagi.

Saya penyokong setia kelantan amat berharap Kelantan akan berjaya membawa pulang piala fa ke negeri Kelantan buat kali pertama.

Sama2 la kita doakan kejayaan pasukan kita.

gomo kelate gomo

sekian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR