We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Sunday, April 3, 2011

KELANTAN GAH DI PERSADA LIGA SUPER

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

pada hari jumaat yang lepas, kelantan telah mengalahkan harimau muda dengan jaringan 2 berbalas 1 di stadium Sultan Muhammad ke IV.

saya menyaksikan perlawanan tersebut di astro arena dan ape yang saya saksikan pada malam itu, ade sedikit kelemahan yang harus diperbaiki oleh pasukan Kelantan..

pada separuh masa pertama, kelantan menguasai perlawanan dengan baik dan banyak menguasai bahagian kiri dan kanan padang tetapi bahagian tengah kurang menjadi. sebaliknya harimau muda yang menguasai bahagian tengah dan mereka berjaya mengucar-kacirkan bahagian pertahanan kelantan.

pada separuh masa yang kedua pula, kelantan menguasai hampir keseluruhan permainan tetapi sesekali harimau muda dapat membuat percubaan dan hampir menjaringkan gol hasil gerakan mahali dari sebelah kiri pintu gol kelantan. nasib baik, kerana kecekapan penjaga gol, apek berjaya menggagalkan percubaan tersebut.

kelantan juga mempunyai banyak peluang, tetapi s.canturu tidak berjaya menjaringkan gol. mungkin akibat kegopohan, kelanta hanya berjaya menjaringkan 2 gol di laman sendiri.

masih banyak yang perlu diperbaiki. ini kerana jika corak permainan yang sedemikian dilakukan ketika menentang pasukan yang kuat, pasti kelantan akan tersungkur.

apa pun penyokong akan sentiasa menyokong pasukan kelantan dan seterusnya menjuarai piala liga super buat kali pertama.

gomo kelate gomo..

sekian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR