We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Tuesday, November 2, 2010

SEJARAH TERCIPTA

Assalamualaikum..

kelantan telah mencipta sejarah apabila memenangi piala malaysia buat kali pertama dalam tempoh 89 tahun selepas piala malaysia ini diwujudkan..

kejayaan menewaskan negeri sembilan 2-1 di stadium bukit jalil sememangnya amat mambanggakan kerana dendam pada kejuaraan tahun lepas telah terbalas..

pada perlawanan tersebut, kelantan bermain agak kelam-kabut pad 20 minit pertama sehingga dihukum oleh s. kunalan apabila dijatuhkan oleh penjaga gol kelantan dalam kotak penalti dan penalti yang diberikan telah disempurnakan oleh shahrunain.

gol penyamaan kelantan telah dihadiahkan oleh hairuddin omar dan gol kemenangan kelantan dihadiahkan oleh badri radzi atau dikenali dengan gelaran pia..

dengan kemenangan piala malaysia itu, kelantan telah meletakkan namanya seiring dangan negeri lain yang telah memenangi kejuaraan tersebut..

selepas ini, negeri lain takkan lagi memandang randah kemampuan negeri cik siti wan kembang ini..

tahniah buat semua pengurusan pasukan kelantan fc, pemain, dan penyokong kelantan dan seterusnya rakyat kelantan kerana berjaya mengecapi kemenangan menjulang piala malaysia..

hadiah kemenangan ini buat Duli Yang Teramat Mulia Sultan Kelantan ke V dan juga meneteri besar yang banyak memberi sokongan kepada rakyat dan juga pasukan kelantan fc..

gomo kelate gomo

sekian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR