We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Monday, October 1, 2012

PROFIL CFR CLUJ


CFR Cluj  adalah sebuah kelab bola sepak profesional Romania dari bandar Cluj-Napoca di Transylvania , Romania . Kelab ini telah menerima sokongan kewangan yang besar daripada Árpád Pászkány pada tahun 2002. CFR Cluj kembali ke saingan utama  pada tahun 2004 dan musim berikut berjaya melayakkan diri ke saingan UEFA, Piala Intertoto, berjaya sebagai naib juara.
Dalam 2007-08 , CFR Cluj menjuarai Liga I buat kali pertama dalam sejarah mereka, merampas piala tersebut  dari pasukan dari bandar Bucharest untuk pertama kalinya dalam tempoh 17 tahun, layak untuk ke saingan peringkat kumpulan UEFA Champions League, enam tahun setelah berada di tangga ketiga liga bola sepak Romania.

CFR Cluj bermula dengan UEFA 2008-09 Champions League membuat kejutan apabila berjaya mengalahkan AS Roma, diikuti oleh seri menentang Juara Uefa Champions League musim lalu, Chelsea . Pasukan telah menetapkan rekod sejak perubahan pemilikan utama mereka pada tahun 2002, mereka berjaya memenangi lapan trofi: kejohanan Liga I (tiga kali), Romania Cup (tiga kali), dan Romania Supercup (dua kali).

Ringkasan:


Full name Fotbal Club CFR 1907 Cluj
Nickname(s) The Railwaymen The White-Burgundies
Founded 1907
Ground Dr. Constantin Rădulescu (capacity: 23,500)
Owner Árpád Pászkány
President Iuliu Mureşan
Manager Ioan Andone
League Liga I
2011–12 Liga I, 1st
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR