We design a professional website for you in just 7 Days!

Followers

CHURP-CHURP

EZYTOPUP

Saturday, December 29, 2012

MENANG KE ATAS WEST BROMWICH ALBION


Tamat sudah perlawanan untuk musim 2012 di Old Trafford. Penamatan itu ditutup dengan kegembiraan apabila berjaya menewaskan West Bromwich Albion dengan keputusan 2-0.


Gol dijaringkan oleh pemain pertahanan West Brom, Mcauley dan penyerang berbisa United, Van Persie untuk kemenangan ke 16 Liga Perdana Inggeris.

Sir Alex Ferguson membuat kejutan awal apabila tidak menyenaraikan Van Persie dan Hernandez dalam kesebelasan utama. Sebaliknya, beliau memasukkan 2 pemain yang baru pulih dari kecederaan iaitu Welbeck dan Kagawa bagi menggempur lawan yang dikawal oleh bekas penjaga gol United, Foster.

Bermula separuh masa pertama, United garang menyerang dan berjaya menjaringkan gol apabila bola hasil hantaran Young tertampan ke gawang sendiri oleh pertahanan West Brom. Selepas itu, United terus menguasai permainan dan Young, Carrick dan Welbeck hampir-hampir berpeluang menambah jaringan tetapi digagalkan oleh pertahanan lawan dan ketangkasan Foster. Separuh masa pertama berkesudahan 1-0 berpihak United.

Bersambung babak kedua, United kelihatan hilang punca apabila West Brom mudah mengatur permainan dan hampir menguasai permainan. Mereka juga kerap membuat serangan dan beberapa percubaan hampir-hampir membuahkan hasil tetapi berjaya dihalang. Akibat kekurangan dari penyerang United, Sir Alex membuat pertukaran dengan memasukkan Van Persie menggantikan Kagawa. Kemasukan Van Persie menyuntik sedikit semangat pemain lain apabila berjaya membuat pergerakan ke arah gawang lawan. Bahagian tengah diperkuatkan lagi apabila Cleverley dikeluarkan dan Scholes dimasukkan bagi menjana bahagian tengah bersama Carrick, Young dan Valencia. Gol kedua terhasil apabila rembatan Van Persie melalui kaki kiri tidak mampu ditepis keluar oleh Foster untuk keputusan 2-0.

Van Persie barjaya menambah jumlah gol pada malam ini walaupun menjadi pemain simpanan untuk perlawanan ini.

Serangan terus diatur ke arah gawang lawan dan Welbeck hampir menjaringkan gol hasil gerakan dari tengah padang tetapi berjaya digagalkan oleh pertahanan lawan. Setelah habis 4 minit masa tambahan, pengadil meniupkan wisel penamat bagi memberikan 3 mata kepada United dan kekal 7 mata di City yang berjaya menewaskan Norwich, 4-3 di gelanggang lawan.

Keputusan malam ini juga amat membanggakan apabila United tidak dibolosi dan De Gea pastinya sangat gembira dengan keputusan tersebut. Selesai perlawanan ini maka selesai lah musim 2012 bagi musim 2012/2013 ini. Perlawanan malam ini adalah permulaan bagi pusingan kedua liga dan tidak lama lagi sesi perpindahan akan berlaku. Pastinya saingan pusingan kedua akan lebih sengit kerana setiap pasukan akan menguatkan pasukan masing-masing untuk memperbaiki kedudukan dalam liga.

Pada permulaan tahun 2013 nanti, United akan bertemu Wigan Athletic di DW Stadium untuk perlawanan ke 21 liga. Semoga permulaan tahun baru nanti akan memberikan sinar kejayaan buat United bagi terus kekal di persada liga perdana Inggeris. Kita jumpa tahun depan.

Info Perlawanan

Kesebelasan Utama
De Gea
Vidic
Evra
Evans
Smalling
Carrick
Valencia
Young
Cleverley (Scholes)
Kagawa (Van Persie)
Welbeck


Statisitk Perlawanan
                                Man Utd 2   -  0 West Brom
                                2           ASSISTS              0
                                7      FREE KICKS           11
                                0       PENALTIES             0
                                17    TOTAL SHOTS       13
                                14  SHOTS ON TARGET  9
                                3   SHOTS OFF TARGET  4
                                9         CROSSES             10
                                9        CORNERS               6
                                28     THROW INS           28
                                1             SAVES                7
                                8           BLOCKS               7
                                12     CLEARANCES           7
                                1          OFFSIDES              0
                                1       HANDBALLS            0
                                9            FOULS                 0
                                1      YELLOW CARDS      0
                                0           RED CARDS         0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FACEBOOK

ARTIKEL POPULAR